Aktuálně
Plesová sezóna 2025
Farní ples - 11.1.2025 od 20,00 – hudba COMBO 2 - Sokolovna Dolní Újezd
Sokolský ples - 18.1.2025 od 19,30 – hudba RYTMIK - Sokolovna Dolní Újezd
Hasičský ples - 8.2.2025 od 20,00 – hudba MINIMAX - Sokolovna Dolní Újezd
Skautský ples - 15.2.2025 od 20,00 – hudba COMBO 2 - Sokolovna Dolní Újezd
Pozvánka do bazénu
Zveme spoluobčany z Dolního Újezda, Jiříkova a Václavek na koupání do litomyšlského bazénu.
Pro naše občany je bazén rezervován v pátek 20. prosince 2024 od 18:30 do 20:00 hodin. Vstup je zdarma.
Další termíny jsou: 24.1.2025 a 21.2.2025.
Změny v provozní době do konce roku
Česká pošta, pobočka Dolní Újezd
31.12.2024 otevřeno pouze do 12 hodin.
Obecní úřad
Od 19.12.2024 do 5.1.2025 bude pro veřejnost zavřeno.
Prvním úředním dnem v roce 2025 bude pondělí 6.1.2025 od 9.00 hodin.
Svoz komunálního odpadu
bez omezení, dle svozového plánu - proběhne i na Štědrý den 24.12.2024
Sběrný dvůr
je v provozu také bez omezení, každou sobotu od 9.00 - 11.30 hodin, tedy i 21. a 28.12.2024.
Ordinace praktického lékaře MUDr. Jílka
Z důvodu dovolené 27.12.2024 bude ordinace uzavřena.
Zastupuje MUDr. Zahnášová po předchozí telefonické domluvě na tel. č. 607 544 773 v ordinaci Nové Hrady v 8-10 hod. a na tel. č. 607 544 776 v ordinaci Lubná v 11-13 hod.
Ve dnech 23.12., 30.-31.12.2024 bude ordinace v 7.00 - 9.00h.
Ordinace dětské lékařky MUDr. Kopecké
ve čtvrtek 19.12. 2024 ordinuje pouze do 17-ti hodin.
pondělí 23.12.2024 ordinuje pouze do 12 hodin.
úterý 31.12.2024 se NEORDINUJE.
Akutní stavy po telefonické domluvě ošetří MUDr. Marcel Mareš v Sebranicích
v době 7,30 - 10,00 hod. Telefon 603 701 208.
Zubní ordinace MDDr. Bidmonové
23.12.- 1.1.2025 NEORDINUJE
v případě akutních obtíží Vás ošetří LSPP- pohotovosti jsou rozepsány na každý den
Svoz komunálního odpadu a provoz sběrného dvora v prosinci
Svoz komunálního odpadu
bez omezení, dle svozového plánu - proběhne i na Štědrý den 24.12.2024
Sběrný dvůr
je v provozu také bez omezení, každou sobotu od 9.00 - 11.30 hodin, tedy i 21. a 28.12.2024.
Ohlédnutím za koncertem na podporu obce Mikulovice
Poděkování všem pořadatelům v čele s paní Zdeňkou Nováčkovou, účinkujícím a hlavně všem, kteří přispěli na dobrou věc. Výtěžek akce je 60.900 Kč.
Prodej vánočních stromků
Farma Bořkov zahájila prodej vánočních stromků.
Prodejní doba nově PO-PÁ od 9 do 11 a od11:45 do 16 hodin, SO od 9 do 12 hodin.
Poslední den prodeje stromků je 20.12., pak bude následovat prodej kaprů.
Kontejnery na bioodpad po obci
Kontejnery na bioodpad, rozmístěné po naší obci, bude v tomto roce možné využít do 10.12.2024, poté budou kontejnery odvezeny (zpět se vrátí na jaře).
Bioodpad bude stále možné ukládat ve sběrném dvoře.
Provozní doba sběrného dvora
Od 1.12. do 31.3. pouze v sobotu od 9.00 - 11.30 hodin.
Od 1.4. do 30.11. středa 15.00 - 17.00 hodin
sobota 9.00 - 11.30 hodin
Upozorňujeme, že z technických důvodů se na sběrném dvoře až do odvolání nebude přijímat suť.
Děkujeme za pochopení
KNIHOVNA
bude z technických důvodů
od pondělí 4.11.2024 až do odvolání uzavřena.
Poznávací okruh po sochařských a stavebních památkách v Dolním Újezdu a okolí
Klub oživení historie z.s. Vás zve na slavnostní otevření Poznávacího okruhu v pátek 11. října 2024 v 16 hodin před zvonicí kostela sv. Martina v Dolním Újezdě
Poznávací okruh má 32 zastavení a je přibližně 33 km dlouhý (z toho 8 km je vnitřní okruh po obci).
U každého objektu okruhu je umístěna tabulka s pořadovým číslem a QR kódem. Načtením QR kódu se dostanete na webovou stránku, kde je uveden popis jednotlivých soch, křížů a stavebních památek s navedením na další zastavení.
více informací na webu https://www.muzeum-dolniujezd.cz/
PREVENTIVNÍ INFORMACE
! POZOR NA LÁKAVÉ NABÍDKY PODOMNÍCH PRODEJCŮ !
Podomní prodejci přicházejí stále s novými praktikami. Většina z nich má škálu důvodů a příběhů, kterými se snaží získat vaši důvěru. Mnozí také moc dobře vědí, že v obcích a městech, kde je vyhláškou podomní prodej zakázán, stejně jako v naší obci, se tímto jednáním dopouští protiprávního jednání. Ani to je od lehce nabitého zisku neodradí.
Častými praktikami jsou nabídky různých služeb na výměnu zámků, služby kominíka či servis oken. Pozor, lze se také setkat s lákavou nabídkou „levného“ zboží, které na první pohled vypadá jako originál, ale originálem není.
Proto radíme:
- Pamatujte, nikdy vám nedá nikdo nic zadarmo.
- Nedůvěřujte cizím lidem a nikoho takového nepouštějte do svého bytu nebo domu.
- Buďte obezřetní, opatrní a informace si prověřujte.
- Nedovolte, aby na vás kdokoli činil nátlak a nutil vás k okamžitému rozhodnutí.
- Nikdy neplaťte za nabízené zboží předem v hotovosti, bez sepsané smlouvy o koupi či prodeji.
- Nesdělujte své osobní údaje a prodejce žádejte o kontakt, který si klidně hned vyzkoušejte a ověřte.
- Nepodepisujte nic bez rozmyslu, pokud můžete, kontaktujte ihned členy rodiny nebo si nechte čas na rozmyšlenou.
- V případě, že jste byli podvedeni, nebojte se obrátit na policii.
V neposlední řadě nepodléhejte vidině výhodné koupě či dokonce výhry. V naprosté většině těchto případů se jedná o podvod.
Obec Dolní Újezd
Obnova svítidel soustavy veřejného osvětlení
V příštím týdnu, od úterý 27.8., začneme realizovat akci „Obnova soustavy veřejného osvětlení Dolní Újezd“ na snížení energetické náročnosti veřejného osvětlení v naší obci, která zahrnuje výměnu stávajících starých svítidel za nová úspornější.
Na základě výsledku výběrového řízení na zhotovitele bude tuto akci provádět firma ELTODO OSVĚTLENÍ, s. r. o., Novodvorská 1010/14, 142 00 Praha 4 – Lhotka, IČO: 25751018. Upozorňujeme tedy na pohyb pracovníků a techniky této firmy po naší obci.
Výměna svítidel bude postupně realizována v Dolním Újezdě, v Jiříkově a na Václavkách, kromě částí obce Záves, Přibiňoves, Kabatoves a v dolní části Doleček, kde bylo veřejné osvětlení rekonstruováno již v roce 2019 při ukládání vedení kabelu nízkého napěti do země. Výměna také neproběhne v části sídliště Bořkov, kde bylo veřejné osvětlení rekonstruováno v loňském roce. Během realizace této akce by mělo veřejné osvětlení zůstat funkční a v provozu. Další informace k této akci přineseme v zářijových Obecních novinách.
Tento projekt je realizován za podpory Ministerstva průmyslu a obchodu a finanční podpory Evropské unie.
Obec Dolní Újezd
SBĚRNÝ DVŮR
OTEVÍRACÍ DOBA OD DUBNA:
STŘEDA 15,00 – 17,00
SOBOTA 9,00 – 11,30
! UPOZORNĚNÍ !
VE SBĚRNÉM DVOŘE JE POVOLENO UKLÁDÁNÍ ODPADŮ POUZE Z BĚŽNÉHO PROVOZU DOMÁCNOSTÍ Z DOLNÍ ÚJEZDA, JIŘÍKOVA A VACLÁVEK.
SBĚRNÝ DVŮR NENÍ URČEN PRO UKLÁDÁNÍ ODPADU Z PODNIKATELSKÉ ČINNOSTI.
VSTUP A VJEZD JE POVOLEN POUZE NA POKYN OBSLUHY A PO PŘEDLOŽENÍ IDENTIFIKAČNÍ KARTY.
PŘIVÁŽENÝ ODPAD MUSÍ BÝT PŘEDEM ROZTŘÍDĚN.
B i o o d p a d
Opět jsou po naší obci rozmístěny tři velkoobjemové kontejnery na bioodpad - pro využití našimi občany!
První je umístěn tradičně za školou, druhý je přistaven u kontejnerového stání v horní části Doleček na křižovatce na Kabatoves a Pazuchu a třetí kontejner je umístěn u hasičské zbrojnice na Jiříkově.
Kontejnery na bioodpad jsou i na sběrném dvoře, ty jsou navíc přístupné celoročně.
Pro připomenutí a upřesnění:
DO KONTEJNERU PATŘÍ:
listí, tráva, plevel, zbytky ovoce a zeleniny, spadané ovoce, zbytky rostlin, hlína z květináčů ...
DO KONTEJNERU NEPATŘÍ VĚTVE!!!
Pro ukládání větví do průměru 1 centimetru využívejte kontejner na sběrném dvoře.
Obec Dolní Újezd
Poplatek za svoz komunálního odpadu a poplatek ze psa
za rok 2024 již vybíráme !!!
Výše poplatku za svoz pro rok 2024 je 1000,- Kč za osobu / rok a poplatek ze psa ve výši 200,- Kč za 1.psa / rok
(300,- za každého dalšího psa).
Poplatek můžete zaplatit na obecním úřadě v úředních dnech, tj. v pondělí a ve středu v čase od 7.30 do 11.30 hod. a od 12.30 do 17.00 hod. Platba je možná jak v hotovosti, tak kartou.
Poplatky jsou splatné do 31.3.2024, přičemž poplatek za svoz komunálního odpadu je možné uhradit ve dvou stejných splátkách (splatnost první splátky je do 31.3.2024, druhé do 31.7.2024).
Bezhotovostní úhradu provádějte ve prospěch účtu číslo: 1283415349/0800 s variabilním symbolem platby:
Poplatek za svoz komunálního odpadu:
0013371xxx pro Dolní Újezd
0013372xxx pro Jiříkov
0013373xxx pro Václavky
Poplatek ze psa:
0013411xxx pro Dolní Újezd
0013412xxx pro Jiříkov
0013413xxx pro Václavky
Symboly xxx znamenají číslo popisné. Občanům žijícím v bytových domech (č.p. 186, 391, 445, 446, 553) a nájemníkům v DPS č.p. 613, je variabilní symbol pro bezhotovostní platbu přidělen individuálně – nutno kontaktovat obecní úřad. Pokud nemáte trojmístné číslo popisné doplňte před č.p. nuly (např. Jiříkov č.p. 1 bude mít variabilní symbol pro komunální odpad 0013372001, pro poplatek ze psa 0013412001).
Žádáme občany, kteří budou provádět úhradu za svoz odpadu a za psa převodním příkazem, aby každou platbu prováděli zvlášť se správným variabilním symbolem.
„Stavění a kácení májí v Pardubickém kraji“ na Seznamu nemateriálních statků tradiční lidové kultury
Rada Pardubického kraje schválila zápis jevu Stavění a kácení májí v Pardubickém kraji na Seznam nemateriálních statků tradiční lidové kultury Pardubického kraje. Obyčej stavění a kácení májí je zastoupen ve všech čtyřech okresech, jeho podoba se vyvíjí, ale udržuje si v základních rysech svůj základní charakter. Předávání se děje přirozeně mezi generacemi. Nositeli jsou jak jednotlivci, tak spolky i samotné obce či města. Existence statku je pro daná společenství důležitým stmelujícím a identifikačním prvkem. V současnosti převládají jeho sociální a společenské funkce. Jedním z nositelů tohoto obyčeje je nyní i naše obec. Velké poděkování a gratulace patří každému, kdo se podílí na přípravě a organizaci této akce.
NÁVÁŽENÍ MATERIÁLU Z LOMU BUDISLAV
NA STAVDU D35 PŘES NAŠI OBEC
V pátek 6. října skončí uzavírka v budislavském kopci a navážení materiálu z lomu Budislav na stavbu dálnice D35 se přesune na návozovou trasu, která prochází také naší obcí.
Tento návoz materiálu není na krátkou dobu ale na několik let. Z tohoto důvodu se snažíme společně se starosty obcí, které leží na této návozové trase z lomu Budislav do Litomyšle, jednat o řešení a úpravě provozu z důvodu bezpečnosti a co nejmenšího dopadu negativních vlivů na naše občany. Vyvážení nezastavíme ani nechceme, dálnici náš region potřebuje. Samozřejmě ale to, co nás čeká není nic jednoduchého a bude nás to pár let negativně ovlivňovat.
Proběhla a probíhají tedy jednání s ŘSD, zhotovitelem, Pardubickým krajem, dopravní policií atd. Tato jednání nejsou jednoduchá a malé obce nemají moc vlivu něco změnit, ale pokoušíme se.
Po jednání s dopravní Policií se podařilo alespoň vyjednat snížení rychlosti na 30 km/ hod. pro nákladní vozidla ve středu obce v prostoru školy. Dále instalaci značek upozorňujících na chodce u vyústění uličky z Malvařic před muzeem + před nákupním střediskem COOP a v prostoru zastávky u Lihovaru. Dále bude přidáno i zrcadlo na výjezdu ze silnice od Zemědělské družstva směrem do esíčka u Lihovaru. Součástí opatření je i instalace značek upozorňujících na omezenou nosnost Pražského mostu. Tyto značky jsou osazeny na křižovatce u hasičské zbrojnice a na křižovatce od Pohodlí.
Dopravní policie přislíbila zvýšený dohled na této návozové trase.
Bohužel naše návrhy a požadavky na snížení rychlosti na 30 km/hod. na Žďáře (vjezd do obce od Desné směrem ke křižovatce u Koruny) a v prostoru zastávky u Lihovaru + dočasné přechody pro chodce u autobusových zastávek U Koruny + u Lihovaru a u uličky z Malvařic před muzeem, byly neschváleny.
Dbejte proto, prosím, zvýšené opatrnosti při pohybu kolem hlavního tahu přes naši obec, upozorněte na rizika i své děti. Pevně doufám, že řidiči projíždějících vozidel budou dodržovat předpisy a pojedou zodpovědně a ohleduplně.
Situaci budeme sledovat a snažit se vzniklé problémy řešit. Pokud ale budeme chtít něco posunout k lepšímu, bude důležité, aby na tom byl zájem ze všech zúčastněných stran, hlavně ale od zhotovitele, který má dopravce nasmlouvány.
Miloš Vrabec
Veřejné toalety
Po dobu rekontrukce budovy obecního úřadu jsou uzavřeny i veřejné toalety na hřbitově. Z toho důvodu budou zpřístupněny toalety ve dvoře Urbánkova č.p. 14, otevřeny budou vždy v době otevření místních obchodů.
Obecní úřad informuje, že vývěska "úřední desky" byla přemístěna
od rekonstruovaného obecního úřadu před budovu Domu s pečovatelskou službou č.p. 613, kde nyní obecní úřad sídlí.
OBECNÍ ÚŘAD JE NA NOVÉ ADRESE!!!
Z důvodu rekonstrukce budovy č.p. 281 (obecní úřad, pošta, knihovna) se kanceláře obecního úřadu přestěhovaly do náhradních prostor v budově Domu s pečovatelskou službou č.p. 613.
V úředních dnech bude ve vrátnici DPS otevřena
P O K L A D N A , C Z E C H P O I N T , O V Ě Ř O V Á N Í .
Pro veřejnost bude otevřeno pouze v úřední dny:
PONDĚLÍ, STŘEDA 7.30 – 11.30 12.30 – 17.00 hod.
Platby kartou na obecním úřadě
Rozšíření využítí školního hřiště s umělou trávou pro naše spoluobčany
Víkend se nemění, otevřeno bude od 12:00 do 16:00 hodin.
Otevírací doba pro veřejnost bude upravována dle potřeby a obsazenosti hřiště spolky. Změna bude vždy včas zveřejněna.
V jinou dobu a jiný den si je možné hřiště s UMT pronajmout. Informace o volných termínech a podmínkách pronájmu najdete na stránkách provozovatele hřiště Základní školy a mateřské školy Dolní Újezd - www.zsdu.cz nebo na tel. čísle 725 962 426.